torsdag 8 februari 2007

Förkylning och fotboll

Usch, här sitter jag med en dunderförkylning waiting to happen... Är alldeles tjock i huvudet och näsan vill inte sluta rinna. Fy fan, sånt här har jag ju inte tid med!! Det blev inte så mycket sömn igår heller, eftersom jag var på fotbollsmatch! Ambassaden hade hyrt en stor turistbuss för ändamålet, så det var en hel klan som åkte dit. När jag gick på bussen upptäckte jag något märkligt... Alla svenskar satt i främre delen, sen var det ett gap med tomma säten, och sen satt alla lokalanställda egyptier längst bak. Det var helt bisarrt, pågår det apartheid på ambassaden??? Man ville ju inte sitta med alla gamla mossiga diplomater (självklart gäller inte det dej mamma, du är klart omossig!), så jag satte mej längst bak med egyptierna istället, dom är ju betydligt roligare. Dom blev skitglada och ropade "yeees, come sit with us!!!" så det är klart man inte kan säga nej till ett sånt bemötande!

Matchen i sej var skittrisst. Sverige spelade dåligt och förlorade med 2-0. Men egyptierna var ju glada! Självklart var det ju coolt att bara få vara där, så vem som vann spelade inte så stor roll egentligen....enligt mej alltså. Innan matchen sparkades det ut fotbollar i publiken, och en landade rakt i mitt knä! Hela kvällen hade jag ett gäng med småungar efter mej som suktade efter bollen, haha! Eftersom jag ju inte spelar speciellt mycket fotboll (...) så bestämde jag mej för att ge bort bollen innan jag gick på bussen. Tyvärr var det lättare sagt än gjort, eftersom jag hade så många barn som omringade mej. Man kan ju inte bara välja en unge och ge bollen till honom eller henne mitt framför ögonen på alla andra, sånt klarar jag inte. Så precis innan jag gick på bussen slängde jag bollen bakåt, så fick dom lösa det hela själva. När jag vände mej om var det en hel hög med småkillar som brottades om bollen! Det såg rätt brutalt ut, så jag hoppas alla överlevde...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena syster!

Jag, liksom du, sitter ute i bushen med en förkylning "waiting to happen". Jag har typ tappat rösten, och de ljud jag får fram låter som en brunstig Dart Vaders parningsläten (and that's a BAD thing). Jag fällde en stilla tår när jag hörde om vårt älskade lands förlust mot de muslimska makterna, men å andra sidan tror jag du fick det roligare iom att de vann, och det är viktigast för mig (Ricky Lake publiken säger "Åååååhh" med sin "gud vad sött"-röst)!

Nu är min USA-resa bokad och betald! 10 juni till 20 juli blev det... Omg. Har du lust att maila över Scottans mail eller skriva den i vår gästbok - Edward behöver en amerikansk man att bonda med... Ha det bra lilla storasyster!

Puss puss från stora lillebror!