onsdag 14 februari 2007

Alla hjärtans dag

Det verkar som att en del av er undrar hur fasen jag kan kombinera skolan med det sena nattlivet här, så jag antar att jag måste förklara mej... Självklart är jag bara ute hela nätterna på helgerna. Under veckorna är jag en hyfsat snäll flicka och stannar inte ute längre än till midnatt (jag vet att det låter rätt sent med svenska mått mätt, men här anses det tidigt). MEN, helgen här är inte densamma som hemma. Här är vi lediga fredag-lördag, och inte lördag-söndag. Det är därför jag alltid är ute och festar på torsdagar....

Anyway.... Idag var det alla hjärtans dag, och jag hade lovat Ahmeds kompis Ahmed (kan kalla honom Ahmed 2...eller blir det Ahmed 3?) att jag skulle gå ut med honom. Alla hjärtans dag är verkligen jättestort här! Nästan alla tjejer gick omkring med presenter och rosor, och på AUC var det hur mycket pynt som helst! Ahmed tog med mej till en enorm galleria här i Kairo, och så åt vi romantisk middag på McDonald's, haha! Men det var i alla fall jättetrevligt, och Ahmed var verkligen en gentleman. Mot slutet av kvällen sa han visserligen att han tycker att vi borde gifta oss med varandra nån gång i framtiden, men när jag sa tack men nej tack var han mycket förstående men lovar att erbjudandet kommer finnas kvar, hahaha! Jag fick i alla fall ut en nallebjörn, ett par örhängen och ett halsband av kvällen, så jag antar att jag inte kan vara annat än nöjd...!

Inga kommentarer: