söndag 1 april 2007

Snart dags...

Får bli ett kort inlägg ikväll... Klockan är för mycket och jag ska upp tidigt. Igår var det en palestinsk festlighet (Land day) som firades med pompa och ståt på AUC. Al Quds Club hade fixat ett jättefint evenemang med poesi, musik, dokumentär... och så såklart Dabka, palestinsk dans! Yours truly var självklart med och uppträdde. Aulan var proppfull så det var rätt nervöst, men det gick jättebra och det var skitkul!!! Amerikanerna som åker med till Israel/Palestina har sagt att om vi blir kidnappade på Västbanken måste jag lova att dansa så kanske dom släpper oss... Låt oss hoppas att det inte ska behövas...

Imorgon går alltså bussen mot det heliga landet. Ca 10-12 timmars bussresa, samt minst 4 timmars väntan vid gränsen är vad som väntas... Tjohoo.. Vi beräknas komma fram till Jerusalem vid 2-tiden på natten. Shit, börjar nästan känna mej lite helig.... Tänk att man ska till Jesus hemmaplan...

3 kommentarer:

lottis sa...

wow holy land själv ska jag till soliga södern... eller svenska soliga södern det vill säga. 2.5 dar kvar and counting. Myckat modigt med dansen...

Massor me kramar

Ancha

Anonym sa...

Anade nästan att du va en riktig danstalang ;) Hoppas resan går bra, är säkerligen intressant och spännande, så jag väntar här hemma i svedala på en ordentlig berättelse när du återvänder! Påsken i sthlm är solig, men kylig. Om en vecka går mitt flyttlass från tuna. Sen är det bara att försöka lära sig snacka danska, antar att det kommer gå utmärkt med tanke på din framgång med arabiskan :) Kramar!!

gull sa...

Damn you and your incomprehensible gibberish.