lördag 12 juli 2008

Hallå! Har varit lite lat med skrivandet på sista tiden, därav alla bilder... Befinner mej nu alltså i Dheisheh på Västbanken igen. Jobbar med en organisation som heter Karama och håller för tillfället mest på med visumansökningar för några barn som ska åka till Danmark. Inte så kul kanske, men jag vet att min hjälp betyder mycket. I torsdags och fredags var jag hos min kompis Bashar i Ramallah och festade, vilket var otroligt välkommet efter några hektiska dagar i Dheisheh. Förra veckan var det stort bröllop här, vilket betyder hennafest (bruden hennamålas), lammslakt, allmänt kaos, och så tillslut själva bröllopet. Huset var fullt med folk till långt inpå småtimmarna som skrattade och bråkade om vartannat, och när det hela var över var jag helt slut.

Idag satt jag på mitt favoritställe i Jerusalem, the Austrian Hospice, i några timmar och bara läste och drack latte och lyssnade på tystnaden. Det var underbart.

Nu ska jag äta. Puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Äntligen lite info om när du kommer hem. Kanske är på charter första veckan i aug så om du inte får tag i mig vet du. Sitter just nu och stångar huvud med olika skrifter från den (faktiskt) trevliga skattemyndigheten. I aug startar nämeligen firman Römer Arkitetur (namnet blir antagligen det). Sitter just nu och svär över alla skatteregler. Hoppas det fixar sig med lägenheten och så och så hörs vi i aug.

Massor me kramar
Ancha