lördag 28 juni 2008

Det är en väldigt trött, arg och ledsen Hanna som skriver... Idag när jag var tillsammans med tjejen som jag skulle spendera natten hos ringde hyresvärden och meddelade att vi kickas ut från lägenheten. Tydligen har det pågått extremt mycket festande i lägenheten när jag varit bortrest med en massa personer som sovit över i flera nätter. Polisen hade på något sätt blivit varse om vad som pågick och klagat hos dörrvakterna som för att för att rädda sitt eget skinn kontaktat hyresvärden, vilket jag kan förstå. I alla fall så har vi till imorgon bitti klockan 11 på oss att flytta ut. Kvällen har spenderats på telefon med en hysteriskt gråtande Sonja som inte ville inse faktum, samt en massa jobbiga medlare som ville hjälpa till men som bara gjorde situationen värre. Jag tror aldrig att jag varit så arg och svurit så mycket i hela mitt liv. Nu är Sonja i lägenheten och packar med sina som jag absolut vägrar att prata med, och jag sitter på ett café och väntar på att få gå hem och spendera natten packandes. Sonja är en underbar tjej, men hon faller lätt för grupptryck och dras till personer som bara är intresserade av att festa. Men jag vet att hon mår skitdåligt eftersom hela situationen är enbart hennes fel. Hyresvärden vet att jag var bortrest och är trevlig mot mej, men han vägrar att prata med Sonja. Jaja, det finns inte mycket att göra nu, och lyckligtvis reser jag ju bort så jag kan bara dumpa mina grejer hos en kompis. Värre är det för Sonja, men det skiter jag uppriktigt sagt i nu. Återkommer imorgon med mer info...

1 kommentar:

Anonym sa...

Aj aj, det var inte bra... førstår att du ær arg!! Sjælv ær jag i Norge och arbetar i 2 veckor, natt, så det ær dærfør jag sitter uppe nu kl 03. Ska bli kul att se dig igen i augusti! Vilket datum kommer du? Hoppas det løser sig med ny lægenhet... Skønt att åka ifrån Cairo iaf. Kramar till dig! Ha det fint! Hilsen fra Norge och annika