söndag 13 januari 2008

Hallåååå igen! Nu är jag alltså tillbaka i Kairo igen efter att ha varit hemma i Sverige en sväng över jul och nyår. Resan hit gick bra, förutom att jag missade planet från Wien till Cairo pga förseningar från Arlanda. Men lyckligtvis fanns det ett plan senare samma dag, så jag behövde tack och lov inte sova över i Wien... På flygplatsen mötte Tarek, och kvällen spenderades i lägenheten pratandes och skrattandes med Sonja, Tarek och Yasser. Igår satt jag och Sonja framför TV:n absolut hela dagen, film efter film visades på TV så vi kom liksom aldrig upp ur soffan. Men det var precis vad jag behövde!

Jag tror att jag redan har klagat på att det är så helvetes kallt inomhus här, men nu är situationen helt sanslös!!! Det är så fruktansvärt kallt i lägenheten att jag sov med dubbla strumpor, dubbla pyjamasbyxor, pyjamaströja och tjocktröja, och ändå frös!!! Det är som en liten igloo... Även om det blir varmare på dagarna så är det inte tillräckligt för att värma upp lägenheten så nätterna är verkligen fruktansvärda. Brrrrrrrr.........

Inga kommentarer: